Please click your language flag. Bitte Sprachflagge klicken.

Musik-, Radio- und Kinomuseum „CASA MUSICA“

Closed

34298 Helsa-Eschenstruth, Germany (Hessen)

Floor area 200 m² / 2 153 ft²

Museum typ Exhibition
Radios (Broadcast receivers)
  • Mechanical Music Instruments
  • TV and image recording
  • Record players with pick up
  • Jukeboxes
  • Gramophone (no electrical sound transmission)
  • Movie recording and playback

Opening times

Status from 02/2023
Closed

eMail:geschlossen

Homepage The homepage we found in the web is invalid.

Our page for Musik-, Radio- und Kinomuseum „CASA MUSICA“ in Helsa-Eschenstruth, Germany, is not yet administrated by a Radiomuseum.org member. Please write to us about your experience with this museum, for corrections of our data or sending photos by using the Contact Form to the Museum Finder.

Location / Directions
N51.227936° E9.665481°N51°13.67614' E9°39.92883'N51°13'40.5685" E9°39'55.7301"

Eschenstruth ist einer von insgesamt vier Ortsteilen der Gemeinde Helsa im nordhessischen Landkreis Kassel. Eschenstruth liegt auf der Ostflanke der bewaldeten Söhre (Teilgebiet Stiftswald Kaufungen) südöstlich unterhalb des Kleinen Belgerkopfs (ca. 490 m ü. NN). Das Dorf befindet sich etwa 3,6 km (Luftlinie) südsüdwestlich des Helsaer Kernorts.

Im Lossetal verläuft zwischen Helsa und dem südöstlich gelegenen Hessisch Lichtenauer Dorf Fürstenhagen die Bundesstraße 7.

Entlang der Losse führt die Bahnstrecke Kassel–Waldkappel (Lossetalbahn), auf der heute die RegioTram verkehrt, mit Haltestelle in Eschenstruth.

Some example model pages for sets you can see there:

D: Kuba Kuba-Imperial, Komet Super-Luxus-Automatic 1223SL (1960/61)

Eine Zeitreise durch 110 Jahre Technikgeschichte

Wikipedia:
Seit 24. Juni 2010 gab es im Ortsteil Eschenstruth ein „Musik-, Radio- und Kinomuseum“. Auf 200 m² wurde ein Querschnitt durch ein Jahrhundert Technikgeschichte dargestellt, aufgegliedert in drei Themenbereiche:
Mechanische Musikinstrumente (z. B. Spieluhren, Drehorgeln, Orchestrione),
Tonmöbel der 1950er bis 1970er Jahre und
100 Jahre Kinogeschichte Kassels.

Da das Museum geschlossen wurde sind ein großer Teil der Sammlung nun in folgenden und weiteren Museen zu besichtigen:

Technik Museum in Sinsheim.
Technik Museum Speyer.
Deutsches Musikautomatenmuseum
Musical Instruments Museum

Radiomuseum.org presents here one of the many museum pages. We try to bring data for your direct information about all that is relevant. In the list (link above right) you find the complete listing of museums related to "Radio & Co." we have information of. Please help us to be complete and up to date by using the contact form above.

[dsp_museum_detail.cfm]

Data Compliance More Information